Projects
Black Holes
Compass
Urban Poetry
Residencies
Exhibitions
VRD
Events
2016
2015
2014
2012-2013
2010-2011
2008-2009
2007
About
Totaldobže
Supporters
Newsletter
@Facebook
@Twitter
Networks
Contacts

Kamēr Totaldobže mākslas centrs
nebūs jaunās patstāvīgās telpās, tikmēr pasākumi tiks organizēti dažādās vietās Rīgā un ārpus tās robežām

While Totaldobze Art Centre has not got a new permanent venue, the events will be organised in different venues aroud Riga and outside


KOMPASS
5/12/2014
Paula Stradiņa Medicīnas vēstures muzejs

MĀKSLINIEKS MIĶELIS FIŠERS PAR IZSTĀDI “NETAISNĪBA”

Tiešsaite uz audio ierakstuhttps://www.mixcloud.com/Totaldobze/

2014. gada nogalē tika atklāta Miķeļa Fišera izstāde “Netaisnība”. Izstāde tika pieteikta spēcīgi: “Meli un maldi kā melna krāsa pārklāj cilvēces attīstības gaišo koksni. Mans kalts, asāks par zobenu, izrauj no tumsas skaudro patiesību visā tās nežēlīgajā kailumā. ATMOSTIETIES!”
Pati izstāde vairs nav apskatāma, tomēr, piedāvājam izlasīt tekstu no
Kompasa sarunas, kurā pats darbu radītājs skaidroja, kas ir kas.
Tiem, kas nepaguva apmeklēt izstādi, darbus var apskatīt te:
http://www.fisers.lv/artworks/

Miķelis Fišers par šo izstādi saņēma Purvīša balvu

Miķelis Fišers: Izstādes iecere radās pirms diviem gadiem un tā arī viņa ir iznēsāta. Radās viņa nejauši jaungada naktī, ieraugot uz sienas lielu printu, ko es pa gabalu noturēju par šādu (norāda uz saviem darbiem) kokgriezumu. Pieejot tuvāk, es sapratu, ka tas ir vienkārši prints, bet sapratu arī, ka šī ideja – kokgriezums melnā dēlītī, rūpnieciskās etnogrāfijas stilā, kas bija 60'os populāra, ir ļoti piemērots šīm sazvērestības teoriju tēmām, ko es risinu. Kāpēc? Tāpēc, ka šajā tehnikā līdzekļi ir ļoti ierobežoti, var parādīt kādus divus plānus un īpaši telpisku neko nevar nodemonstrēt, faktūras arī ierobežotas.
Bet tas ir labi jo prasa maksimālu domas skaidrību. Kamēr es risināju glezniecībā šīs tēmas, man mazliet traucēja, ka tās gleznieciskās vērtības aizved kaut kur projām nedaudz. Vismaz mani pašu, bet es domāju arī skatītāju, kad tu skaties un sāc pētīt, kā tas ir uzgleznots, ka var to izdarīt tā un šitā, bet te ir tā kā ir un nekā savādāk nevar būt.


Varbūt es varētu pēc kārtas nokomentēt visu šo ciklu, kura nosakums ir “ Netaisniba”, tādā secībā kā esmu to izvietojis.

Kosmiskās klonēšanas paradigma vai stāsts par planētu Nibiru un Annunaki, ko ir tik brīnišķīgi tulkojis Zakarijs Sitčins, kurš apgalvo, ka viņa tulkotie ķīļraksti vēsta leģendu, ka mūsu rase ir radīta mākslīgi, klonēšanas rezultātā. Mūsu radītāji ir no planētas Nibiru. Viņi ir radījuši sev vergu rasi, kas vāktu priekš viņiem zeltu.

Viņi to darīja kopā ar pelēkās rases humanoīdiem, kas neparādās ķīļrakstos, bet dominē mūsdienu saszvērestības teorijās. Pelēkie humanoīdi ir piedalījušies klonēšanā.
Viens no tiem skaidrojumiem ir, pirmkārt, ka dinozauri ir klonēšanas eksperimenti, tādēļ ir tik daudz visādi kauli, kur nevar salikt neko prātīgu kopā. Un ir zoomorfie organismi, kas ir ēģiptiešiem, piemēram, cilvēks ar putna galvu, cilvēks ar suņa galvu utt., sfinksa jau arī ir lauva ar cilvēka galvu.
Senatne. Te es esmu ilustrējis tādu starpgadījumu, kur situācija, man liekas, ir tāda, ka humanoīdi nav apmierināti, ka hibrīdvista ir izdējusi olu tieši pie piramīdām.

-K'pran? -Pran. Savukārt šis ir tāds tituldarbs, kas ir dialogs. Situācija ir tāda, ka viņš ir atvedis paraugu, vai tas derēs. Šajā gadījumā to tas pran nozīmē.

Šis ir Sezonālā aplecināšana, par to pašu tēmu. Te jau darbojas kopā pelēkie ar citplanētiešiem. Septiņas planētas, zeme ir septītā, cik saprtotu, ja lido no ārpuses ne saules. Šie elementi ir ņemti no Šumeru stēlām tā pat kā dieviete ar pūcītēm. Hibrīdu rases radīšanas scēna.



Reptīļi izgriež jaundzimušo hibrīdu no surogātmātes vēdera. Te jau mēs ejam tādā dark side. Tur arī daudz nav ko stāstīt.

Veselības nedēļa. Man vienmēr mazliet šausmas iedzen...itin bieži tenku līmenī parādās tie stāsti, kur slavenības atjauno savu veselību lietojot produktus, kas iegūti no grūtniecēm. Ir leģenda, ka ir Šveicē specials kurss, kas maksā milzīgu naudu un tur tad brauc visi pēc kārtas atjaunināties. Tas ir par to.

Šajā izstādē es aizsāku tēmu par sniega cilvēkiem, kas man likās vēl ļoti maz kustināta. Atradu arī savā mājas bibliotēkā veselu grāmatu krievu valodā par tiem.


Citplanētieši apmāca sniega cilvēku darbam Urāna raktuvēs Antarktīdā. Antarktīda figurē tāpēc, ka ir šī sazvērestības teorija par Trešā reiha atklātajiem pazemes ezeriem Antarktīdā, kur viņi ierīkoja savas bāzes. Slaveno bāzi 211 vai jauno Berlīni. Vārdu sakot šie elementi ir Trešā reiha slepenās vienības spēka simboli, kas te ir lietoti.

Šī darba nosaukums ir Fašisti nosūta sniega cilvēkus tālajā kosmosā. Tas jau konkrētāk ir par to.

Šis ir vienīgais darbs bez psiholoģiskas slodzes – Pastaiga mēnesnīcā.

Par ebolas vīrusu. Ķirzakas rūpējas par iedzīvotāju skaita pieaugumu. Tas, ka HIV un Ebola un citas modernās slimības ir slepenās valdības vai slepenās valdības sadarbībā ar citplanētiešiem roku darbs, ir svarīga sazvērestības teoriju daļa. Te viņi vienkārši apsmidzina banānu palmas.


Šis darbs, kas tagad ir izslēgts (video darbs). Man bija ļoti liela veiksme viņa radīšanā. Es biju domājis viņu filmēt peldcepurē, jo man kaut kā vajadzēja to savu tēlu pārveidot, lai es būtu līdzīgāks ķirzakām. Biju jau iegādājies peldcepuri un dienu pirms filmēšanas es atcerējos, ka man šī te muzeja darbinieki teica, ka viņiem ir divas kastes ar padomju laiku gāzmaskām, vai mums nevajagot. Es paķēru to gāzmasku vakarā, pirms filmēšanas līdzi un mājās nogriezu viņai degunu. Tad es atveru šo te grāmatu, kuras nosakums ir Zvaigžņu Dievi, kosmiskās klonēšanas meistari (noskaumums aptuveni tulkots no oriģināla krievu valodā) – tas ir par to, ko es te stāstu. Un te ir hidroreptiloīds attēlots. Kā jūs redzat, praktiski es trāpīju ar to gāzmasku 1:1. Ir ārkārtīgi līdzīgi.

Tad te ir divi darbi, kas turpina kosmosa tēmu, ko es risināju savu gleznu ciklā
Kosmoss kļūdas nepiedod. Kaut kā viņš nedaudz arī ieinegrējās kokgriezumos. Viens ir Pirmās apmetnes. Misija Mars par gaidāmo misiju uz Marsu, kur ir arī viens Latvijas pilsonis izturējis konkursu.

Tas ir vairāk tāds par ekoloģiskās pārtikas tēmu, modificētiem produktiem. Mana interpretācija. Man ir arī glezna par šo tēmu
Modificētie kalmāri izlaupa kālija parku. Bet viņu es vēl neesmu rādījis nevienā izstādē.


Amenhotepa androīdi demolē nacistu bāzi uz Mēness. Mazliet vairāk par šo es varbūt pastāstīšu. Kā nacisti būvēja diskveida lidaparātus. Viņi būvēja vairāku tipu lidaparātus. Bija kādi seši tipi, galvenie bija Vril mazais kaujas iznīcinātājs un otrs bija starpgalaktiskais, lielais. Un, ja viņiem bija starpgalaktiskie, tātad viņi lidoja, protams, uz Mēnesi. Ja viņi lidoja uz Mēnesi, tad viņi, protams, ierīkoja tur bāzi. Un tā kā ir zināmas teorijas par to, ka ir piramīdas uz Mēness, jo pirmaīdas ir Atlantu mantojums un Atlanti arī ceļoja visapkārt. Nacisti droši vien ierīkoja savas bāzes tajās piramīdās, jo priekš kam viņiem celt kaut ko jaunu. Tad, kad nacisms tika sagrauts, tiem Amenhotepa androīdiem ne visai patika, ka tur ir bāzes un viņi tās sāka demolēt.
Viņiem uz galvas ir arī tādi taisnveida klucīši, kas ir ēģiptiešu skulptūrām. Es domāju, tas ir kaut kas līdzīgs USB ieejām.

Ekumēniskais dievkalpojums pie Raudu mūra. Īpaši es nevarēšu nokomentēt, viss ir jau attēlots.

Paklausības stunda būtībā ir fragments no lielas gleznas Oficieru balle jaunās Švābijas velvju zālē par godu Osamas Bin Ladena nogalināšanai. Man likās pietiekami piemērots arī šai izstādei. Tā ir viena daļa no darbības, kas tur notiek.

Rīta meditācija. Arī diez vai prasa kādus komentārus. Par garīgo attīstību.

Reptiļi saņem federālo rezervju zelta stieņus no slepenās valdības pilnvarotajiem ASV. Tātad šī teorija, ka federālajām rezervēm nekāda zelta vairs nav. Ja mēs vācam to zeltu priekš reptiļiem, kaut kad viņiem ir jābrauc tam pakaļ. Tas tad arī te ir attēlots.
Šis te, kas te ir ar spārniņiem un tur, otrajā bildē arī, tie ir tie šumeru Nibiru logotipi.

Citplanētiešu patvaļa Puertoriko. Tropu tēma, kas mani mazliet saista no maniem Meksikas ceļojumiem. Puertoriko labi izklausās , kā arī kādā no šīm 90'ajos izdotajām krievu ezotēriskajām grāmatiņām bija tāds teksts, ka Puertoriko citplanētieši atļaujās jebko.

Ceļojuma piezīmes 2013, Real de Catorce. Peyote. Tas ir autobiogrāfisks darbs no manas meskalīna pieredzes Meksikas ziemeļos un smalkāk viņš aprakstīts komiksu žurnālā Kuš!, tāpēc sīkāk es neko nestāstīšu, tas ir garš stāsts, bet izskatījās viss tā.


Divi apokaliptiski darbi. Viens ir
Planētas attīrīšana. Triplona sūkņi tuvojas Rīgai. Triplona sūkņi iesūc iekšā visu industriālo piesārņojumu un pārstrādā to citā enerģijas formā. Te mēs redzam, ka viņi tuvojas Rīgai. Skatu punkts ir izvēlēts iedomāts, tāda reālajā dzīvē nav, bet tas ir nedaudz virs Mākslinieku savienības.

Un šis ir
Kristīgie humanoīdi evakuē ticīgos no Mehiko.Vecā laikmeta beigas. Kāpēc kristīgie humanoīdi, tāpēc, ka pirms gadiem pieciem, ja nemaldos, Vatikānam bija paziņojums, ka no šī brīža ticīgie drīkst ticēt ārpuszemes civilizāciju pastāvēšanai, ka tas tagad ir ok. Tad attiecīgi radās tie kristīgie humanoīdi, kas evakuēja ticīgos. Mehiko city man ir ļoti mīļa pilsēta, tāpēc es to attēloju. Es viņu tīri labi pazīstu un visi šie te debesskrāpji, kas te gāžās, ir reāli. Tādi viņi tur apmēram arī ir. Krītošā ir neatkarības statuja. Man pašam vismīļākais ir šis pakritušā jaunekļa tēls, kuram bērniņš kāpj pāri.

Par video īpaši es neko nevaru stāstīt, tas viss ir uzrakstīts izstādes aprakstā.

Laikam esmu izgājis visam cauri. Paldies.


Beigas.

Tiešsaite uz audio ierakstuhttps://www.mixcloud.com/Totaldobze/


 

Atpakaļ uz KOMPASA lapu

 

VISAS PĀRRAKSTĪTĀS UN IERAKSTĪTĀS KOMPASA SARUNAS / Transcribed and recorded talks (in latvian)

Miķelis Fišers (gleznotājs) par izstādi “Netaisnība” lasīt klausīties

JAUNUMS! Jānis Petraškevičs (komponists) par skaņdarbu DARKROOM lasīt DARKROOM

Andris Indāns (skaņu mākslinieks) par savas radošās darbības pēdējā laika atziņām lasīt klausīties

Toms Kreicbergs (rakstnieks) par romānu “Lopu ekspresis” lasīt klausīties

Anna Ķirse (komponiste) par savu radošo darbību lasīt